|
|
Autor wpisu:
Urszula
Liczba obrazów:
29 fotografii
Odzwiedziny:
954 wejść
Data utworzenia:
15 styczeń 2024
|
|
|
|
Autor wpisu:
Urszula
Liczba obrazów:
10 fotografii
Odzwiedziny:
991 wejść
Data utworzenia:
14 grudzień 2023
|
|
|
|
Prezentacje i filmy o rzemiośle
Związek Rzemiosła Polskiego zaprasza do zapoznania się i wykorzystania trzech prezentacji multimedialnych opracowanych w ramach projektu „Modyfikacja i rozwój materiałów promujących kształcenie dualne w rzemiośle” finansowanego z rządowego Programu „POLSKI INKUBATOR RZEMIOSŁA”. Prezentacje stanowią doskonałe narzędzie do realizacji zadań związanych informowaniem o możliwościach kształcenia w rzemiośle oraz doradztwem zawodowym.
Źródło oraz więcej informacji na stronie: https://ewr.zrp.pl/#/informacje/biezace-informacje/id/236
Poniżej publikujemy linki do filmów zawartych w prezentacji Wybieram rzemiosło cz II:
PUBLIKACJA ZRP DOT. KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I KWALIFIKACJI W RZEMIOŚLE
Opracowanie zaadresowane jest do pracodawców, a zwłaszcza do potencjalnych uczniów i ich rodziców, podkreślając istotne znaczenie wyboru ścieżki kształcenia zawodowego i wykorzystania osobistego talentu. W sposób panoramiczny zaprezentowane jest szkolnictwo zawodowe ze szczególnym wskazaniem na naukę w rzemiośle oraz korzyści ze zdobywania konkretnego zawodu i konieczności otwartości na zmiany i innowacje.
Publikacja odnosi się do problematyki społecznej i kulturowej w obszarach zagadnień:
- znaczenie dialogu społecznego w rzemiośle i jego praktyczne aspekty,
- teraźniejszość i przyszłość – wyzwania i problemy oświaty zawodowej,
- cele rzemieślniczej nauki zawodu,
- rzemieślnicza nauka zawodu – aktualne uwarunkowania prawne oraz tradycje rzemieślniczego kształcenia zawodowego na tle przemian historycznych.
Podkreślona jest istota szkolnictwa zawodowego oraz jego wkład w rozwój gospodarczy społeczeństwa w ujęciu mikro i makro (lokalne społeczności oraz ogół społeczeństwa polskiego). Wskazuje, czym jest dialog społeczny, jego wielopłaszczyznowość oraz szanse na osiąganie wspólnych celów przez różnych interesariuszy, podkreślając przy tym, że kształcenie dualne w przypadku rzemiosła jest specyficzną formą takiego dialogu. Podjęte są także wątki historyczne dla pokazania, że szkolnictwo zawodowe to sukces rzemiosła i jego zasługi, niemal tysiącletnie doświadczenie i umiejętność dostosowywania się do zmian.
„Współcześnie jednym z najważniejszych, wręcz priorytetowych wyzwań dla społecznych partnerów uczestniczących w dyskusjach (dialogach) jest odpowiedz na pytanie jak przygotować zawodowo młodzież do nadchodzących zmian i przeobrażeń na rynku pracy. Jedną z koncepcji jest tworzenie i rozwijanie branżowego dualnego systemu kształcenia zawodowego. W opracowaniu ta koncepcja została uznana „ jako idealny przykład praktycznego dialogu społecznego”. Podkreślono przy tym, że jej podstawą jest współpraca na wszystkich płaszczyznach takich uczestników dyskusji społecznej jak: szkoła, pracodawcy, pracownicy, a także przedstawiciele państwa. Dualny system kształcenia zawodowego to model z perspektywą, innowacyjny, a zarazem otwarty, który uczy żyć godnie, stabilnie, w zgodzie z talentem i wykorzystaniem zdobytych już kwalifikacji i doświadczeń.”
Publikacja wydana przez Związek Rzemiosła Polskiego pod auspicjami Rady Dialogu Społecznego.
Pobierz
Pobierz Wersja WCAG
|